Prev   Next   Pause   Play     Scroll   Fade   ScrollFade

Elnöki beszámoló 2009
Alapszabályuknak és hagyományainknak megfelelően évenként számot adunk Önöknek Egyesületünk és Vezetősége éves munkájáról, elért eredményeiről, sajnos néha sikertelenségünkről is.
2009 évben, februárban megtartottuk a küldöttgyűlést a Bottyán János szakközépiskola éttermében. A küldöttgyűlés elfogadta az előző évről a Vezetőség beszámolóit, határozatokkal megszabta az éves teendőket. Ennek szellemében készítettük el éves munkatervünket és ez alapján dolgoztunk.
Környezetünk rendben tartására az idén is nagy gondot fordítottunk, ebben nagy segítségünkre voltak az Erőmű illetékes osztályai is. Megszerveztük a környezetvédelmi napokat, ahol a parkolók és a vízparti környezetünk rendberakása volt a feladat. Tagságunk aktivitása nőtt az előző évekhez képest, de a Vezetőség még több tagot várt a társadalmi munkára! Különösen a tóparti telkünkön és a már 95%-ban elkészült horgásztanyánk létesítésében már a vizes blokk létesítése és beüzemelése a feladat, de ez csak a fagyos idő után történhet. Majd 2010 első felében mielőbb használatbavételi engedélyt szeretnénk kapni, hogy a 2010-es év során már használni lehessen. 2010 tavaszán faültetést is tervezünk a telkünkre.
A süllőfészkek felújítását, kihelyezését a megszokott csapattal, Kása János horgászmester és Dávid Ferenc vezetésével végezték el. Az ívás jól sikerült. Reméljük, ezek a halak még nőnek.
Az igazolványok érvényesítésére kellő gondot fordítottunk. Januárban heti három napon, majd februárban heti két napon történtek az érvényesítések. Visontán és Markazon az ott és a közelében lakók könnyebbsége végett kihelyezett érvényesítési lehetőséget biztosítottunk. Ezt a későbbiekben is így tervezzük. A csekken való befizetésen kívül Egészségpénztári befizetésre is van lehetőség. A befizetés módjáról lásd később a Tagdíj táblázat után.
Az új belépők, ifjúságiak és a gyermekek oktatását megtartottuk, az igényeknek megfelelő konzultációkkal együtt, vizsgáik sikeresek voltak. A 2010 évben is az ifi oktatást és a felkészítést a vizsgára tervezzük, de vizsgázni a Megyei Horgász Szövetség határozata értelmében a Gyöngyös és Környéke Horgász Egyesületnél kell.
A társadalmi halőreinknek megtartottuk az évindító értekezletet, melyen a Vezetőség tájékoztatta elvárásairól a megjelenteket. A társadalmi halőrök, valamint a főállású halőrök, és a főszezon idejére beállított vízen ellenőrző halőr éves munkáját a vezetőség jónak értékelte, köszönet a jó munkáért.
Tájékoztatjuk Tagságunkat, hogy Bogacsevics István gátőr, halőr több évtizedes munka után jól megérdemelt nyugállományát kezdte meg, az évek során végzett jó munkáját köszönjük és jó egészséget és még hosszú horgász-éveket kívánunk Neki!
Az Erőmű Vezetősége Kardos Tamás személyében gondoskodott utánpótlásról, kérem tagságunkat, segítsük munkájában.
Az év utolsó hónapjaiban kaptunk olyan jelzéseket tagjainktól, hogy a horgászvizünkön több szabálytalanságot tapasztalnak, de konkrét esetet nem hoztak a vezetőség tudtára. Rendkívüli vezetőségi ülésen ezt megtárgyaltuk és sűrűbb ellenőrzéseket vezettünk be, továbbá szigorított eljárást helyeztünk kilátásba. Szükségesnek láttuk a horgászrend átdolgozását is. Többek között a telek tulajdonos horgászok jobb hozzáállását követeljük meg az ellenőrzéshez. Az ellenőröktől a vezetőség azt kéri, hogy kisebb szabálytalanság esetén is az előírások szerint járjanak el, a fogási naplókban is rögzítsék ezeket.
A Fegyelmi Bizottság a munkáját jól végzi, Nagy József elnök bizottságot jól fogja össze. Az év folyamán több esetben hoztak megfelelő intézkedést. Az idén két napijegyes szabálytalankodása végett a megyei Halászati Felügyelőnél is kértünk intézkedést megbüntetésükre. Ügyükben az eljárás folyamatban van.
Sajnos a beszámolás időszakában is több horgásztársunk elhalálozott. Egyesületünk, amennyiben értesült halálukról, temetésükön résztvevő képviselőjével, vagy kondoleáló levéllel emlékezett meg. Nyugodjanak békében!
Haltelepítési kötelezettségünknek 2009-évben is üzemtervünk túlteljesítésével tettünk eleget. 2008 október utolsó hetében betároltunk 7400kg PIII nyaras halat a Fish Coop telepéről, ugyanakkor 4720kg III nyaras pontyot a Kiskörei Halgazdaság telepéről, amit 2009 évben fizettünk ki, így az 2009 évi halasításnak számít.

Az első tételért 3780000.-Ft, a másorik tételért 2387784.-Ft.
2009 nyarán    35300 db    előnevelt süllőt telepítettünk    353200.-Ft    Fish Coop
2009 nyarán    750000 db    előnevelt pontyot telepítettünk    937500.-Ft    Fish Coop
2009 nyarán    20000 db    előnevelt balint telepítettünk    128000.-Ft    Szabó Tamás termelő
2009.10.26    8500 kg    II nyaras pontyot Fish Coop-tól    3825000.-Ft
2009.10.26    3454 kg    III nyaras pontyot Fish Coop-tól    1554000.-Ft
2009.10,27    6400 kg    II nyaras pontyot Fish Coop-tól    3200000.-Ft
2009.10.26 betároltunk    5846 kg    III nyaras pontyot Fish Coop-tól    2010 évi fizetésre
2009.10.27 betároltunk    5000 kg    II nyaras pontyot Fish Coop-tól    2010 évi fizetésre

A MERT 2009.11.05-én 7250kg III nyaras pontyot telepített a tó élővilágának szinten tartása érdekében. Köszönet érte az illetékeseknek. A telepítések jól sikerültek, halpusztulást nem tapasztaltunk.
Május folyamán dévérkeszeg betegség mutatkozott horgász vizünkön, az egyedek oldalán megjelenő véres kiütésekkel. Szakembertől tanácsot kaptunk és etetőanyagba kevert gyógyszerezéssel, majd a anyag célszerű beetetésével sikerült rendbe hozni. Köszönet Kása Jánosnak és csapatának, akik több, mint 1200kg gyógyszeres takarmányt etettek be.
A februári küldöttértekezletünk - látván, hogy a 2008 évi telepítés utáni kedvező időjárást kihasználva, egyes horgásztársak 100-200 kg halat kifogva visszaéltek a lehetősséggel. Javasolták, hasonló esetek elkerülésére, hogy telepítés utáni időszakban csak korlátozott számú pontyot foghasson egy horgász. A küldöttek ezt elfogadták. Eredményét az idén értékelni fogjuk. A HE 2009.02.20-án megtartott küldöttgyűlése az alábbi határozatot hozta: A Helyi Horgászrend kiegészül a következő szöveggel:
„Az őszi telepítés miatt elrendelt békés halakra szóló tilalom feloldása után az év végéig összesen 4db pontyot foghat egy horgász, az etetőanyagot tilos behordani a tóba és csak etetőkosárral lehet bejuttatni a horgászhelyre. Rablóhalra lehet a szabályok alapján élőhallal, halszelettel és műcsalival horgászni. Horgászni csak a partról szabad az év végéig.
Az év folyamán a törpeharcsa gyérítést terveztünk halászati szakemberek bevonásával. A próba halászatok eredménytelenek voltak, így a vezetőség jövő évre halasztotta.

Felnőttképzés | Informatikai képzés | Angol nyelvtanfolyam Gyöngyös | Szakirányú angol, német nyelvvizsga Gyöngyösön | Angol Nyelvvizsga Gyöngyösön | ECDL tanfolyam Gyöngyös | Szakmai tanfolyamok Gyöngyös | Nyelvi tanfolyamok Gyöngyös | Vállalati tanfolyamok Gyöngyös | Főiskolai oktatás Gyöngyös | Hegesztő képzés
Szakmát adó tanfolyamok, szakképzések, felnőttképzés, OKJ-s képzések, tanfolyamok észak-magyarországon, a legolcsóbban.